2012. május 29., kedd

Raktárkészlet felszámolása 4.rész - pólók

A net tele van póló - újrahasznosítási ötletekkel.
Mivel nekem is volt jópár darab, "még kezdek majd vele valamit" pólóm, így a szőnyeghorgolást választottam.
Hát eléggé munkaigényes, de nem a horgolás, hanem a "pólófonal" elkészítése.
De a végeredmény nekem tetszik, egy bókókás kis szőnyeg lett, ami nagyon puha. Fürdőszobába, ágy elé is el tudom képzelni.


 Tehát a póló felvágása:
Ez a típusú technika az olyan pólóknál működik, ahol kétoldalt nincsen varrás, az egész póló egybe van.
Az oldalt varrott pólók nehézkes feldarabolását egy másik bejegyzésben mutatom. Tehát: levágjuk a póló alját és tetejét az ujjak alatt:

 Felhajtjuk a póló alját, de nem teljesen, egy pár cm-es rész kimarad a tetején:
 Majd mégegyszer felhajtjuk:
 Aztán csíkokra vágjuk:
 Egy rész maradt még felvágatlanul. Ezt a részt az ábra szerint átlósan vágjuk össze, hogy egy csíkot kapjunk az egész pólóból.(2-3 cm-es csíkokra daraboltam)

Meghúzzuk a csíkot: zsinorszerűvé válik:

 És már kezdhetünk is dolgozni vele:
Én 10-es horgolótűt használtam, de szerintem akár nagyobbat is elbírt volna:
Kb egy kör egy póló, amelyik színből kevesebbem volt, ott csak rövidpálcával dolgoztam, amelyikből több ott egyráhajtásos pálcával:

Pólószőnyeg-készítés: kipipálva!

2 megjegyzés:

Sublót blog írta...

Gyönyörű lett, gratulálok!

GKriszti írta...

Köszi, imádom használni, olyan jó puha.