2011. november 20., vasárnap

Kézmelegítő horgolási mintája


Már többen is kérték tőlem ennek a lila kézmelegítőnek a leírását. Sajnos akkor nem írtam fel, és a kesztyű sincs már meg. De összeállítottam egy hasonlót ebből a meleg narancssárga színből, ami egyébként engem az őszi avar színeire emlékeztet:


A csuklórész egyráhajtásos pálcákból készült. Annyi láncszemmel kezdj, amilyen magasan szeretnéd a kesztyű csuklórészét. Én 4-es horgolótűvel, 12 egyráhajtásos pálcát késztettem egy sorban. Gyarapítod a sorokat, amekkora a csuklód szélessége. Az én kesztyűmhöz 16 sor kellett. Persze ez fonalvastagság kérdése is.

Egyszerűen összehorgolom a két végét hamispálcákkal: bele szúrok mindkét szembe áthúzom és ráhajtás nélkül lehorgolok. A befejező sor szemeinél, nem a teljes szembe szúrok, hanem csak a szem hátsó részébe:


Kifordítjuk: kész a csuklórész.

A kesztyű többi része rövidpálcákkal készül. Körbe-körbe horgoltam a megfelelő magasságig. Az én kesztyűm 27 sorból készült:


Feldobhatjuk valamilyen szélmintával is a kézmelegítőt. Itt egyszerű legyezőmintát választottam:

6 db egyráhajtásos pálca kerül egy szembe. egy szem kimarad, rövidpálcával leöltünk a következő szembe, egy szem kimarad és újabb hat db egyráhajtásos pálca következik.

Az ujj- kivágásrész nagyon egyszerű: 6 szemet egyszerűen kihagyunk, 6 láncszem készül helyette, a 7. szemtől folytatjuk a rövidpálcasort.


Kellemes horgolgatást, ha van kérdés írjatok.

GKriszti

4 megjegyzés:

Napsugárkisasszony írta...

De jó!!!Köszönöm szépen!:)

Zsuzska írta...

Szia!

Nagyon köszönöm - külön köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet :))

Zsuzska írta...

Szeretnék kérdezni:)

Amikor körben horgolod a rövidpálcákat így horgolod, mint a videón :http://www.youtube.com/watch?v=gWjz-gzpJz4&feature=BFa&list=HL1324415228&lf=mh_lolz , vagyis nem készítesz láncszem magasítást soronként, hanem csak horgolod körbe-körbe?
Ugyanis én úgy horgoltam ahogy a nagykönyvben meg van írva - egy láncszem magasítás, aztán rövidpálcák, és az utolsó pálcát egy hamissal áthurkolom a kezdőbe (Bocs, de annél egyszerűbben nem tudom). így ugyanis azért látszik, hogy melyik a kezdő láncszem- nem vészesen, de látszik. A többi pálcánál nincs ilyen gondom, de úgy látszik a rövidpálca kifog rajtam.
Köszi !

Zsuzska írta...

Közben rájöttem :)) Majd mutatom, ha kész